Saturday, January 06, 2007

از مطالب ديگران - افسانه و اسطوره

دوست بزرگوارم ميثم، تغيير آدرس وبلاگ افسانه و اسطوره را طی متنی مخوف و فک شکن به سولاخبان خُرد سولاخی ابلاغ کرد. بدين وسيله خواستم هم شما را به خواندن اساطير زيبای ايرانی در اين وبلاگ دعوت کنم و هم شما را در رعشه های ناشی از خواندن اين مکتوب شريک نمايم! ضمن اينکه آن بزرگوار بنده را ناجوانمردانه مورد اصابت الطاف سنگينتر از ابعادم قرار دادند که در اينجا کمال تشکر و اعتراض را ابراز می نمايم! «به ايشان بفرماييد که ما آن هيچ هم نيستيم» ! و اين هم متن ميثم نازنين:
--------------------------

والسلام علی من اتبّع الهدی

و اما بعد ....... کما آن که اجلـّه ی رجال بر این قول علما جمعا ً متـفـّـق اند که به محضر ِ زعمای خویش مسوّده ای مکتوب کردن، خلاف ِ شأن و ادب است؛ لیکن از جانب ِ این حقیر ِ ضعیف، کلامی چند بدان محضر عالی صادر گردید.

باشد که این مرتبه نیز چون عهد ِ مألوف ِ آن سلطان کرم و سخا، قلم عفو بر مسوّده ی این قاصر ِ جاهل رود. و کما قوله تعالی فی محکم کتابه : و اذا مّرو بالجاهلون قالو سلاما ( و چون بر نادانان گذرند گویند سلام ما و خدا بر شما باد !!)

جناب حقیر و احقرمان، به حضرت مسطتاب اجّل عالی مکان سولاخ بان عارض است که به ادّله ی بی شمار، مجبور به ایجاد تارنمایی علیهده شدیم.

من جمله تأخیر در یومیّه سازی و یا از قبیل قصور زعمای رجال و مدیران ِ عنکبوت صفت و تار نما گردانان ِ بی مروّت ِ برسین بلاگ !! در عرصه و عرضه ی نیازمندی های عمله و اکره ی رؤیت کنندگان ِ تارنمای این کاتب و بسیاری از دیگر قصور.

از حضور حضرت عالی خاضعانه مستدعی است نسبت به درج مجّدد ِ آدرس ِ تارنمای این بنده ی سراپا تقصیر، اوامر لازم را به ابواب جمعی تارنمای محترمه !! اعلام فرمایید.

باشد که در راه ِ اعتلای علوم ِ ضاله و استفسار ِ اساطیر الاولین از عیون ِ کـُتب الآخرین، به کافـّه ی مسلمین و مؤمنین مددی به ید ِ فهم و ادراک ِ اندک ِ خویش رسانم و تیری از خزانه ی غیب به ما تحت ِ کافـّه ی مشرکین و معاندین.

کما قال الله التعالی فی محکم کتابه : و ما أوتیتم من العلم الا قلیلا؛ و ایضا : و قال هی اساطیر الاولین؛ که ترجمه ی آن از برای نافهمان ِ وحی الهی چنین است که فرمود : ندادیم به شما آدمیان ِ (نادان) مگر اندکی از علم الهی را، و ایضا : گفتند که این سخنان یاوه همانا داستان های بیهوده ی نخستینیان است.


باشد که این سعی قلیل، اجری کثیر ما را رساند و مددی شود ما را در یوم الوحشة و مصباحی شود تابعان هدایت را در این ظلمات مهجوری و مغفولی. و امـّا این هم نشانی جدید:




ظلّ عالی مستدام.

و نلتمس منکم الدعا و النسیان !!


احقر العباد. میثم ابن محسن ارشادی شمیرانی

و من الله التوفیق و علیه التکلان

کتبتُ فی یوم الاخر من الذی حجـّة الحرام

سنه ی 1427 من الهجرة

--------------

بازگشت به آرشيو مطالب ديگران

0 Comments:

Post a Comment

<< Home