Friday, November 10, 2006

طنز- اگه مردی بيا بيرون

اين عبارت هم از آن جملاتی ست که در فرهنگ ما زياد شنيده می شود! اگه مردی بيا بيرون يا اگه مردی دم در وايسا! نکته ی بارز همه ی اين عبارات آن مردانگی برآماسيده ست و دفاع ازحريم آن. به قول آن حاج آقا "زنده باد خروس!" بعضی جاها اين جمله تغيير شکل می دهد و منظور اصلی را راحت تر بيان می کند. به اين شکل که "اگه لای پات فلان چيز هست بيا دم در يا بيا بيرون!" دعوت به دوئل يا پنجه در پنجه شدن برای هيچ!
سالها پيش دوستی که به افتخارات آن مردانگی آويزان اعتقادی نداشت، تعريف می کرد:

ظاهرا در خيابانی، غير عمد جلوی يک ماشين بد پيچيده بودم، چونکه سر چار راه بعد يک رنو 5 پيچيد جلوم و در ماشين باز شد و آقايِی از رنو پياده شد که معلوم نبود چطور اون تو جا شده بود! از همون دست که هرچی مياد بيرون، تموم نمی شه! بعد آقا کوبيد رو کاپوت ماشين من و گفت: اگه مردی بيا بيرون! و اومد پشت در راننده ايستاد و منتظر شد تا از من پذيرايی کند
من هم نگاهی به سر تا پای يارو کردم و از لای پنجره گفتم:
مرد نيستم! بيرون هم نميام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home